Marx you dawg

mina träskor, ska rocka dessa skor hela våren och sommaren.

håller på och analyserar karl marx och ja det går som det går. jag har skrivit ungefär två sidor trots det känns det som att min analys är helt banal. hur lätt är det att analysera ekonomi? min analys består utav ja ja kapitalismen är ond heja marx blabla men individen då? jag vill ha frihet!!! men ni förtrycker arbetarklassen genom att kontrollera ekonomin blabla.är helt less på att analysera så nu är det slut pluggat för min del. det är betydligt lättare att konsumera, heja kapitalismen!


Den kapitalistiska produktionsprocessen, betraktad i sitt sammanhang eller som reproduktionsprocess, producerar alltså inte endast en vara, inte endast mervärde, utan den producerar och reproducerar själva kapitalförhållandet mellan å ena sidan kapitalisten, å andra sidan lönarbetaren.

-Marx

WORD





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback