läggdags

Djupt som saknad

Vad är djupt som saknad. 
Vad fyller våra hjärtan så som tomhet. 
Vad uppfyller själen så som längtan efter något som inte finns,
som den vet inte finns.

Andra får ro hos dig. 
Andra brinner i din eld, vilar i dina lågande armar. 
Men vad är deras lycka 
mot min tomhet, 
deras glödande förening med dig 
mot min ensamhet

 

snart är det läggdags. är sjukt peppad på att klippa mig men jag vet inte ens om jag har råd puh.satt igenom och läste en del dikter av pär lagerkvist. tänk om man hade förmågan att uttrycka sig i skrift. oftast när jag försöker skriva emotionela texter så låter jag bara handikappad och skriver fitta istället för det här.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Per Lagerkvist är en av de bästa!

2009-12-28 @ 12:17:13
Postat av: claudia

ja man känner verkligen igen sig :) så bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback