If high heels were so wonderful, men would be wearing them.

det enda som ger mig styrka är starka kvinnor genom historian. starka brudar som kathleen hanna från bikini kill,emma goldman, pamela jiles,simone de beauvoir etc som är intellektuella och radikala kvinnor som har satt sitt avtryck i historian.de är mina förebilder och inspirationkälla deras framgångar ger mig hopp att jag kan bli en bättre människa.

jag har pluggat men inte hälften så mycket som jag har velat. har i alla fall skickat iväg samhällkunskapen och läst igenom den krånliga filosofi häftet två gånger.nu ska jag sätta mig i vardagsrummet och äta ostbågar,tänk vilken spännande lördag!

The history of progress is written in the blood of men and women who have dared to espouse an unpopular cause, as, for instance, the black man's right to his body, or woman's right to her soul.

-emma goldman

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kom att tänka på en till..Fredrika Bremer.

Rätt kul faktiskt,hittade mitt gamla special arbete jag gjorde som just handla om feminism.Hoppas det gick bra med ditt arbete :)

2009-05-10 @ 23:13:53
Postat av: claudia

har läst lite om henne på wikipedia,visste inte vem hon var :P verkar vara en inspirerande kvinna :)tack det gick bra!

2009-05-16 @ 01:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback