lillebror

idén kom som en blixtnedslag. jag ska göra en blandskiva åt min lillebror när han fyller 12 år. mitt intresse för musik har alltid varit relativ hög. som 7 år ägde jag spice girls skivor, destinys child osv det var förvisso mycket pop men att lyssna på musik har alltid varit relativt viktigt för mig. min lillebror saknar detta intresse. det är samlarkort och cartoon network som gäller 24 timmar. därför har jag planerat att göra en blandskiva åt honom när han fyller 12 år. då ska jag intruducera honom till  "bra" musik.eller så gör han revolt och mot all förmodar lyssnar enbart på fjortis techno och powermetal.

han får börja med lättsmält musik sedan får han övergå till punk svängen.

några bra låtar

animals-house of the rising sun
the mars volta- roulette dares
morrissey-heaven knows im miserable now
the smiths-there is a light that never goes out
the doors- people are strange
attentat-tatuerade tårar
the beatles- cant buy me love
david bowie- the man who sold the world
nirvana- heart shaped box
depeche mode- everything counts
ramones-teenage lobotomy
MGMT-kids
suede-beautiful ones
the bronx-shitty future
buzzcocks-what do i get
manu chao-malegria
prodigy-breath
zeigeist-the lake
the knife-you take my breath away
yeah yeah yeah-date with the night
hole-violet
misfits-teenage from mars
radiohead-2+2=5

osv

Kommentarer
Postat av: MeMa

Good idea sis! :) Men du glömde lite folklore och numetal som S.O.A.D och R.A.T.M och dead prez ffs!

2009-05-10 @ 13:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback