jag vill gnälla

tydlingen så är inte bara jag som är trött på såna här gullig gull bloggar som förhöjer 50-talet. . emma veronica johansson uttrycker sig så prick säkert att jag var tvungen att sno hennes utdrag! trodde jag den enda som blev irriterad.


Och hela den här generationen av tjejer i min egen ålder som tycker om att låtsas att de lever "förr i tiden", som helst bakar sju sorters kakor, syr monogram på kökshandukarna och använder uttryck till och med min mormor är för ung för... Bilderna i era bloggar ser för fan ut att vara tagna av Leni Riefenstahl! Romantiseringen av hur det var förr, när kvinnor fortfarande var söta och beskedliga och negrer bara var husdjur, har gått för långt. Ni är inte ens i kontakt med verkligheten längre utan bedriver en sjukt osund form av verklighetsflykt. Hitler skulle komma i brallan om han såg er! Jag tycker inte det är okej att låta unga tjejer, som de som läser era bloggar, tro att lycka är en kitcshig kakform och en Kajsa Anka-rosett på huvudet.


De kvinnorna som betedde sig som er på 40-talet var ändå  bara töntar! Hade alla kvinnor gjort det skulle ni inte ens fått utbilda er idag. Enda anledningen till att ni läste Nina Björks Under det rosa täcket i högstadiet lär ju ha varit för att den hade 'rosa' i titeln. Ni skulle vara gifta med barn (JA, barn, vet ni ens om att ni är könsmogna?) och vara jävligt trött på att baka sju sorters kakor eftersom ni hade varit tvingade till det. Newsflash! Det fanns massa coola brudar på den tiden också! Med åsikter om annat än kläder och inredning. De var ute och jazzade loss och bedrev interracial intercourse medans kvinnorna ni väljer att imitera satt hemma och grät i smyg över sin brist på självförverkligande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback