RYSK FUTURISTISK POESI




Dom tankar
som drömmer på era hjärnors madrasser
som fetlagda lakejer på flottiga schäslonger
ska jag reta med mitt hjärtas blodiga trasor
och uppkäftigt håna i fräcka smädesånger.

Hos mig finns ingen gubbsjuk trånad

på min själ växer inga gråa hår.
världen har jag med röstkanonader bedånat,
Här kommer jag - en vacker ung man på tjugotvå år

Tanken,

som drömmer i er upplösta hjärna,
som en pösande lakej på sin flottiga divan,
ska få sig en omgång av mitt hjärtas blodiga trasa,
jag ska håna mig proppmätt, jag är fräck som fan.

Min själ har inga gråa hår, inte ett enda

här finns ingen mildhet som är gammal och grå.
Jag gör världen väldig med styrkan i min stämma
Se på mig - jag är läcker,
tjugotvå.


-Vladimir Majakovskij


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback