JORDBÄVNINGEN


som alla vet så har det varit jordbävningen i chile. jag blir väldigt ledsen när jag får se bilder från jordbävningen. conception är det bland dem värst drabbade. folk har förlorat sina hem, alla affärer är stängda osv som tur är så bor min släkt i centrala chile och där var förödelsen inte lika stort. dem jag var mest orolig för var mina morföräldrar. de brukar åka till sin sommarstuga i pichelemu som är en fiskestad så havet ligger jättenära stugorna. i varje fall fick vi höra av våra kusiner att mina morföräldrar hade gått upp för en klippa för att skydda sig. de såg öven att det skedde en tsunami men chilenska nyheter har inte reporterat att det har varit en tsunami i chile? konstigt.

jag hoppas alla chilenare i sverige lyckats få kontakt med sin släkt och beklagar verkligen för dem som har förlorat sina anhöriga i jordskalvet :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback